OM OS

VIL DU VÆRE MED?

Højnæskirken er et fællesskab af mennesker, som har et ønske om at udforske liv, tro og tvivl sammen. Vi gør det ved at vandre sammen – på de gode dage, og på de svære dage.

Højnæskirken er ikke en klub for mennesker, som har 100% styr på deres liv.

Faktisk tværtimod! Vi oplever, at vi alle er mennesker, der er på vej i vores tro og vores liv.

Men vi tror på, at Jesus lever, og at han er ligeså relevant i dag, som da han vandrede hernede, og at han fortsat har noget godt og aktuelt at sige til os.

Vi oplever også, at han har magt til at bringe os ind i et nyt og personligt levende forhold til Gud.

Så hvis du allerede følger Jesus eller er nysgerrig efter at finde ud af, om det er noget for dig,

så kom og vær med til at vandre på denne livsforvandlende rejse.

Højnæskirken er et fællesskab – på en mission.

En mission om at sprede det gode budskab: om at der er en Gud,

som elsker og ønsker at omfavne ALLE mennesker.

Og om at han længes efter at have en personlig relation til os og ønsker

at hjælpe os til at finde og opleve det gode liv, som Gud har til os!

wgetyebyty1lilm5ocle.jpg

ELSK RØDOVRE

Vi har selv oplevet, hvordan Guds kærlighed gennem Jesus har gjort en livsforvandlende forskel i vores liv. Vi tror på, at Gud ønsker at møde alle med sin kærlighed, og vi ønsker, at Højnæskirken må være et fællesskab, som afspejler Jesus. Det er vores håb, at vi sammen kan vise Guds kærlighed til Rødovre – også til mennesker som kæmper eller som lever i mørke eller på kanten af samfundet. Som kirke er vi kaldet til at gøre en forskel i vores by og være med til at skrive Guds historie ind i menneskers liv.

FFM_43861_edited.png

Ledelse og ansatte

Kirken har flere ansatte som står for kirkens daglige drift, økonomi og mere

Support%20Group_edited.png

Frivillige

Vi er dybt afhængige af frivillige i Højnæskirken som engagere sig med deres tid og gavelægning

bdf70b45-2789-49a7-96f1-88dfa67e8eff.jpg

VISION & VÆRDIER

VORES HISTORIE

Billede af Ryan Loughlin

DÅB & MEDLEMSSKAB

VI TROR PÅ JESUS

De allerfleste af os søger efter en eller anden mening med livet. Vi spekulerer over, hvor vi kommer fra, hvor vores liv fører os hen, også efter vi dør, og hvad der er meningen med, at vi overhovedet er til. Disse overvejelser har vi ofte, hvad enten vi er religiøse eller  ikke-religiøse.

De allerfleste af os vil også gerne, at vores liv kommer til at fungere lidt bedre. Livet er ikke altid en succesoplevelse, og det er nogle gange svært at få det til at hænge sammen. Der er mange, der søger at hjælpe mennesker, til at finde løsninger og succes i alt fra arbejde til familieliv.

Vi, i Højnæskirken, mener dog, at Jesus er den eneste, der har den løsning, der holder både for dette liv og i al evighed.

Når Jesus bliver en del af vores liv, forandres livet ikke altid til det bedre. Men vi oplever, at når Jesus bliver en del af vores liv,

så oplever vi, at vi er elsket og villet af Gud.

Og det giver en helt ny mening og glæde med livet.

Det giver os som mennesker et nyt formål med vores liv og åbner vejen til Guds evige liv for os, så vi ikke længere behøver at frygte døden.

Vi tror, at alt dette hænger sammen med, at Jesus ikke bare var et helt almindeligt menneske, og at historien om Jesu død på korset og opstandelse ikke bare er historie, men at der skete noget igennem ham, der ændrede hele verdenshistorien.

Vi tror faktisk, at Jesus er Gud i menneskeskikkelse, og at hans død og opstandelse fra de døde åbner døren for, at vi hver især kan få en ny start og et nyt evigt mål med livet. Når vi personligt tager imod Jesus som vores Herre og Frelser, kan Gud på baggrund af Jesu død for os,

tilgive os for alt det forkerte, vi har gjort og også for det forkerte,

der stadig bor i os.

Igennem Jesu opstandelse fra det døde, kan vi blive fyldt af Guds livsforvandlende kraft. Guds egen Ånd, begynder sin proces med at forvandle os. Dette mirakel har mange af os selv oplevet, og vi får lov til at se det ske igen og igen i andre, som vi er sammen med.

Vi inviterer også dig til at komme og opleve det samme!

Billede af Orkhan Farmanli